Vanliga frågor hos Klockor.se

Laddar...

Hva koster frakten
Vår standardleverans kostar 59 kr, och du kan betala extra för Expressleverans (69-79 kr) vid beställning. Mer information här.


Hur gör jag för att byta en klocka som jag redan tagit emot?
Utförligt svar finns under punkten ”Ånger/Byte”, på vår Retur och Garanti-sida.


Är ni auktoriserade återförsäljare?
Ja, vi är auktoriserad återförsäljare för alla klockor som vi saluför.


Kommer klockorna med garanti?
Alla klockor som vi saluför, kommer med tillverkarnas officiella garanti. Som regel gäller den i 2 år, men vi reserverar oss för att i enskilda fall så kan någon klocka komma med annan garantilängd.


Vad följer med när jag köper en klocka från er?
Klockan levereras tillsammans med orginal-ask/-förpackning och dokumentation. I vissa fall inkluderas även tillbehör (som t.ex. batterier och länkverktyg).


Är alla klockorna äkta?
Ja, vi säljer enbart äkta klockor, från tillverkaren, med officiell garanti och äkthetsintyg.


Det är en speciell klocka som jag letar efter, men den verkar inte finnas hos er?
Skicka oss en förfrågan, via kontaktformuläret/e-post, så återkommer vi med huruvida vi kan börja saluföra den, från vilket datum, och till vilket pris.


Levererar ni klockor till Danmark, Finland, Färöarna och Grönland?
Via den danska sidan, pch det tillkommer ett frakttillägg.


Jag har inte fått någon orderbekräftelse – har något gått fel, vad gör jag nu?
Vårt system skickar automatiskt ut en orderbekräftelse när köpet är genomfört. Om du inte har fått det så beror det antingen på att det har blivit filtrerat som skräppost (undersök ditt skräpfilter), eller så har det uppstått ett fel i inmatningen av e-postadressen. Orderbekräftelsen skall finnas hos dig inom bara några minuter, och om den inte kommer så kan du kontakta oss elektroniskt, så att vi kan vidarebefordra din orderbekräftelse.


Klockan som jag precis köpte påstås nu vara restorder/utsåld?
Direkt efter du har genomfört ditt köp så går vårt system automatiskt in och flyttar varan från lagerlistan till din varukorg. Det innebär att, för nästa kund, så är klockan utsåld. Din klocka kommer att skickas med detsamma (om den blivit beställd före klockan 15), och du kommer att ta emot din klocka inom 3 arbetsdagar.


Vad gör jag om klockan går sönder?
Alla klockor inom den officiella reklamationsperioden kan skickas in till oss för reparation/byte (kom ihåg att bifoga kopia av fakturan, samt detaljerad information om problemet). Observera att reklamation täcker fabrikationsfel, och inte eventuellt slitage eller misskötsel från kundens sida.
Reklamationsrätten täcker inte:
- slarv/misskötsel från kunds sida.
- annat än fabrikationsfel eller fel på materialet.
- fuktskador på klockor som inte är vattenavvisande (minst 10 ATM).
- om serienumret är skadat eller bortslipat.
- om originalbevis inte är bifogat.
- ytskador på länkar, glas, band eller klockfodralet (vilket räknas som användarslitage).
- batterier, band, länkar, krona, kristaller eller annan utsmyckning, såvida vi inte uppmärksammas om det omgående efter mottagandet av klockan.

Vi skickar klockan vidare till märkets egna verkstad, för inspektion och eventuell reparation/utbyte. Observera att vissa märken inte har representanter i Sverige, vilket i.s.f. förlänger hanteringstiden för ärendet.


Jag ångrar mitt val av klocka, och vill returnera den - hur gör jag?
Vi hänvisar till punkten ”ångerrätt” i våra handelsvillkor. Vi vill dock understryka att klockan är kundens ansvar, till dess att den kommer till oss, så vi rekommenderar att returneringar skickas som paket, med ”track & trace”.


Hur skickar ni klockan?
Vi använder oss av PostNord.se, för alla våra paket. Efter avisering så hämtar du paketet hos ditt lokala postombud, 1-4 arbetsdagar efter beställning


Har ni verkligen alla klockorna på lager?
Vanligtvis ja, men... 1: En klocka kan ha blivit utsåld och ny lagerleverans har inte hunnit fram. 2: Vissa modeller kan ha fjärrlagerstatus, vilket du då kan läsa om på de enskilda klockornas produktsidor, som även inkluderar förväntad leveranstid (i regel 1-4 vardagar).


På vilka sätt kan jag betala?
Du kan betala med konto hos någon av de fyra storbankerna, via VISA eller MasterCard. Därutöver har vi ett samarbete med Klarna, som erbjuder två lösningar för konsumenter. Du kan antingen välja att få faktura på totalbeloppet, tillsammans med klockan (för dig som inte vill lämna ut kreditkortsuppgifter), eller så kan du välja att avbetala din klocka under flera månader. Observera att vid val av Klarnas erbjudande sker det en kreditutvärdering av dig.


Kan man ringa in sin beställning?
Tyvärr så kan beställningar enbart göras i nätbutiken.


Handlar ni med begagnade klockor?
Nej!


Kan jag komma och titta på klockorna någonstans, t.ex. på er bolagsadress?
Tyvärr inte. Eftersom vi har över 2000 olika klockmodeller, och flera exemplar av varje – så vill vi av säkerhetsskäl inte öppna upp lagret för kundbesök.


Hur lång tid tar det innan jag får klockan?
Den förväntade leveranstiden syns på varje enskild klockas produktsida. Om din beställning genomfördes innan klockan 15, på en vardag, så bör du ha fått klockan inom 3 arbetsdagar. Förhoppningsvis så räcker det med 1 eller 2 arbetsdagar, men det kan påverkas både av Postens hantering och hur deras postrundor går till.


Vi vill gärna spara data i cookies

Vi använder informationskapslar från trafik-logg för att identifiera vilka sidor som besökts, vilket hjälper oss att förbättra användarvänligheten på vår hemsida, både generellt samt specifikt för dig. Läs mer här;