Handelsvikor for Klockor.se

Laddar...

Handelsvillkor per 2014-06-13

Med utgångspunkt i EU:s konsumenträttighetsdirektiv från 13 juni 2014 så har det blivit ändringar angående kundens rättigheter och ansvar, för handel över internet.

Vi rekommenderar att du läser igenom hela denna texten, så att du informerar dig om dina rättigheter. För ytterligare information så hänvisar vi till Konsumentköplag och Köplag samt Konkurrenslag.


Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt. För att utöva denna rätt så måste du meddela oss inom 14 dagar, från det att du har mottagit varan. Om varan skickas tillbaka utan förklaring, så behandlas inte försändelsen. Försändelsen skall innehålla namn, adress, e-post-adress samt ordernummer. Det räcker inte med att vägra att ta emot försändelsen. Ombesörj att bifoga en skriftlig förklaring i försändelsen, om du vill ångra köpet och återsända varan till oss. På den följsedel som medföljer försändelsen till dig, så är det redan inkluderat ett returformulär. Utöver det formuläret så erbjuder vi dessutom standardformuläret enligt lagen om konsumentköplagen. Varan skall returneras till Reverie ApS, Kildebakkegårds Alle 121, 2860 Søborg, Denmark.

Ombesörj att varorna är ordentligt paketerade, då du har fullt ansvar för försändelsen till dess att vi mottager den. Spara också kvitto och eventuellt spårningsnummer. Kostnaden för ångerreturen åläggs kunden (om inte annat avtalats). Om du återanvänder vårt paket, så se till att gamla streckkoder stryks över, eller döljs på annat vis. Efter att vi har mottagit försändelsen så kontrollerar vi varan, och om allt är korrekt, så får du tillbakabetalt köpesumman till samma betalningsmetod som användes för att betala för varan.
OBS! Du kan mistaditt inköpsbelopp, helt eller delvis. Detta inträffar om varans värde har sänkts p.g.a.:
* du har använt produkten * den skadades under tiden som den var ditt ansvar * du har hanterat produkten på annat sätt än vad som var nödvändigt, för att kunna fastslå produktens typ, egenskaper och funktioner.

Returfrakt
Returfrakten till oss betalas av dig, och du har även ansvaret för eventuella skador som sker från det du mottager till försändelsen, till dess att vi mottager den – vilket inkluderar transporten till oss.


Värdeminskning av varan
Om du återsänder en använd och/eller skadad vara (vilket inkluderar förpackning, manualer och eventuella tillbehör), så kommer vi att kreditera dig värdeminskningens belopp.


Missnöjdhet
Om du vill klaga över handelsförloppet så kan det ske hos Konsumentverket.

Här kan du läsa Konsumentköplagen.


Om du undrar över något, så är du självklart välkommen att kontakta vår kundservice på kontakt@klockor.se eller använda vårat kontaktformulär.


Priser
Alla priser är inklusive 25% moms, och generellt angivna i svenska kronor (undantag kan komma att förekomma, och kommer att synas). Vi reserverar oss för tryckfel, valutaförändringar, prisförändringar, utsålda varor, avgiftsändringar och force majeure. Vid avhämtning hos postombud, eller i egen brevlåda, så är frakten gratis inom Sverige. Så gäller detsamma även Färöarna, Grönland, Norge, Danmark och Finland. Om ordervärdet underskrider 1000 kr, så tillkommer ett frakttillägg på 100 kr.


Betalning med utländska betalningskort
Betalning med utländska betalningskort sker via en säker förbindelse. Inmatade kortupplysningar krypteras med SSL-kryptering (Secure Socket Layer), och kan ej läsas av andra. Denna säkra förbindelse anges med ett litet hänglås i höger nederkant, i din web-läsare. UrKompagniet.dk har inte vid något tillfälle tillgång till dina kortupplysningar. UrKompagniet.dk använder sig av en betalningsmetod från QuickPay, som är godkända av NETS.


Leverans
Alla varor sänds gratis till kund, via Posten, inom Sverige. Vi skickar även till Färöarna, Grönland, Danmark, Norge och Finland. Lagerförda varor skickas samma vardag som beställningen kommer in, under förutsättning att beställningen görs innan klockan 16.00. Beställningar efter 16.00 skickas nästkommande vardag. En uppskattad leveranstid syns vid varje enskild produkt. Observera: Om försändelsen återsänds till oss p.g.a. att det ej lösts ut hos postombudet, så förbehåller vi oss rätten att kräva 400 kronor i frakt- och expeditionsavgift.


Byten
Vi erbjuder förlängd bytesrätt på 90 dagar (om inget annat avtalats), vilket räknas från dagen som du mottager varan. Inga administrativa avgifter tillkommer vid byten. Dock gäller samma villkor som vid ångerrätt, vad gäller skick och ansvar på produkterna. Meddela oss vilken produkt ni önskar att byta till, och inkludera ditt namn, adress, e-post och beställningsnummer. Vi skickar vi dig länk, via e-post, som (i varukorgen) automatiskt kompenserar värdeskillnaden mellan varan som du vill byta - och varan som du vill ersätta med. Så att du kan du kan beställa den nya produkten, och därefter så skickar vi den nya produkten till dig.

Reklamationsrätt
På alla produkter lämnas minst två års reklamationsrätt. Skulle det mot förväntan visa sig ett fabrikationsfel på varan inom två år repareras denna gratis eller byts ut och i sista hand ges pengarna tillbaka, så länge som skadan inte har inträffat som följd av handhavandefel, hanteringsfel, modifikationer eller användningsfel från kundens sida. Notera att reklamationsrätten inte täcker fuktskador på klockor som inte är vattenavvisande (minst 10 ATM) eller ytskador på glas, länkar, band eller lockfodralet. Reklamationsrätten täcker som regel inte heller batterier, band, länkar, krona, kristaller och annan utsmyckning, såvida vi inte uppmärksammas om detta strax efter mottagandet av klockan. För en översikt över teklamationsrätten till alla märken klicka här.


Användning av reklamationsrätten
Fyll i i vårt formulär för reklamation här. Om du är osäker på om din skada är täckt eller inte, vänligen kontakta oss via mail eller telefon. Normalt täcks inte skador på exteriören, om dom inte var synliga direkt vid mottagandet. Sedan anses yttre skador som normalt slitage.


Du får en bekräftelse via e-post så snart vi har tagit emot klockan. Därefter kommer klockan att skickas till märkets egna verkstad för inspektion och eventuell reparation/eventuellt byte. Notera att vissa märken inte har representanter i Sverige, vilket ger en förlängd ärendehanteringstid. Bedömer märket att det är fråga om en ogiltig reklamation som beror på till exempel felanvändning eller liknande kommer vi att ta kontakt med dig angående det fortsatta förloppet. Vi förbehåller oss rätten till att avkräva en avgift för portoutgifter ifall det är fråga om en ogiltig reklamation. Bifoga gärna en kopia av dina portoutgifter, så kommer vi ifall det är fråga om en giltig reklamation att återbetala beloppet till använt kreditkort eller bankkonto. Kopian av portoutgifterna kan även skannas och skickas till oss via e-post.


Nedan följer en sammanfattning av de enskilda märkenas verkstadstider De kan variera beroende på perioden (julhandeln osv), men är en indikation på den tid du som kund kan förvänta dig. Tiderna räknas från den dag vi får klockan.

Adidas: 3-6 veckor.
Beco: 3-6 veckor.
Bulova: 2-3 veckor.
Calvin Klein: 2-4 veckor.
Carrie Taylor: 2-3 veckor.
Casio: 2-3 veckor.
Certina: 2-4 veckor.
Club: 2-3 veckor.
Diesel: 3-6 veckor.
Daniel Wellington: 2-3 veckor.
DKNY: 3-6 veckor.
Dyrberg/Kern: 1-2 veckor.
Fossil: 3-6 veckor.
Gant: 2-3 veckor.
Gucci: 2-4 veckor.
Guess: 4-6 veckor.
Hello Kitty: 4-6 veckor.
Hugo Boss: 4-6 veckor.
INEX: 2-3 veckor.
Kate Spade: 2-3 veckor.
Kerbholz: 2-4 veckor.
Lars Wivallius: 2-4 veckor.
Lego: 1-2 veckor.
Lorus: 2-3 veckor.
Mango: 2-3 veckor.
Michael Kors: 3-6 veckor.
Misfit: 3-6 veckor.
Nixon: 5-7 veckor.
Police: 2-3 veckor.
Pulsar: 2-3 veckor.
Raymond Weil: 2-4 veckor.
Seiko: 2-3 veckor.
SMA Fitness: 2-4 veckor.
Suunto: 1-3 veckor.
Swiss Military Hanowa: 2-3 veckor.
Tissot: 2-4 veckor.
Tommy Hilfiger: 2-3 veckor.
Triwa: 5-7 veckor.
WeWood: 4-6 veckor.

WobL: 2-3 veckor.

Vi vill gärna spara data i cookies

Vi använder informationskapslar från trafik-logg för att identifiera vilka sidor som besökts, vilket hjälper oss att förbättra användarvänligheten på vår hemsida, både generellt samt specifikt för dig. Läs mer här;